zondag 20 november 2011

Lomo here I come ;)

Jippie. Afgelopen week vond ik deze beauty bij de kringloop.
Ik wist natuurlijk niet hoe het apparaat werkte, dus ik slingerde wat aan de terugspoelhendel. Trok het hendeltje omhoog in de veronderstelling dat het klepje open zou zwaaien (bij mijn canon werkt dat wél).....maar het klepje bleef dus dicht. Ik voelde me een beetje dom daar in de winkel en stond het denkbeeldige rolletje maar terug te spoelen bij gebrek aan inzicht hoe ik de klep toch kon open krijgen.... En ineens zag ik een zilverkleurig dingetje onderaan het toestel zitten....heee!...Jep, daarmee kreeg ik de klep wél open! Tot mijn grote schrik zag ik daar een rolletje! Ieeee licht bij de foto's! Ieee ik heb em teruggespoeld! Naja, ik heb de klep weer dicht gegooid, wat doorgeklikt met het lenskapje erop en besloten het toestel maar te kopen :) Ik ben namelijk zo'n sucker die daar voor valt, zo'n oud rolletje. (Het oude originele hoesje en zonnekapje hielpen ook mee) Ik hoop echt dat er al foto's op stonden en dat ik die nu niet verpest heb.... In theorie kan ik nu meedoen met de Lomo's haha....
Oh.... Even ter uwen informatie; het betreft hier een Olympus trip 35.



8 opmerkingen:

SophieSweetVintage zei

Oh oh... ik ben héél benieuwd wat er op de foto's te zien zal zijn! :D

maarnietvangrijs zei

Oh gaaf!! Ik heb dezelfde! Inderdaad ook heeeeeeeeel benieuwd wat er op de foto's staat......

Bosliefje zei

Dit is zo'n geweldige vondst!Je maakt ons nieuwsgierig :)

Iris Vank zei

Leuk dat je mee gaat doen!! Ik ben ook benieuwd naar de foto's, staat vast iets leuks op...

Wat grappig dat jouw Olympus Trip 35 een zwarte bovenkant heeft. Kijk, de mijne ziet er zo uit: http://enigheid.blogspot.com/2011/09/blessed_25.html Ik heb ook al niet zo'n sjiek hoesje...

Anki zei

Ohhh wat gaaf!
Hup, naar de fotograaf jij! :) En komende zaterdag lomo's plaatsen. (als je wilt natuurlijk)

Anki zei

Zie net trouwens bij Iris dat je vraagt hoe dat werkt met rolletjes en ontwikkelen enzo. Het is vrij simpel; bijna elke goede fotograaf digitaliseert tegenwoordig de fotorolletjes. Dat betekent dat je de foto's dus op een cd-tje krijgt, digitaal dus al. Hoef je niet te scannen, alleen het cd-tje in de computer te doen. Kost bij mijn fotograaf (gewoon in ons dorp) 9 euro, inclusief ontwikkelen. Succes!

Iris Vank zei

En naast de fotograaf kan het ook gewoon bij de hema, kruidvat en volgens mij zelfs bij de AH. Maar ik ben meestal ongeduldig, dus ga liever naar de fotograaf, dan is het dezelfde dag klaar. :) Ik heb een speciale scanner, dus kan de negatieven zelf scannen. Maar via cd-rom werkt het ook prima.

En dit rolletje moet je zeker laten ontwikkelen hoor! Wie weet wat eruit komt, misschien alleen maar prachtige lichtvlekken, dat zou al de moeite zijn!

(Ik moet er wel bij zeggen: kijk uit voor de lomo-verslaving...)

Iris Vank zei

Ik zag trouwens je opmerking over scherven die geluk brengen: misschien moet ik het maar zo opvatten. Ik ken vooral 'gebroken spiegel is zeven jaar ongeluk' en dat was nou net het begin van de rampspoed. ;)