vrijdag 2 september 2011

Sweet memories

Bijna een jaar geleden heb ik een reis gewonnen. Een reis waar ik bijna dagelijks nog aan terug denk, omdat ie zo bijzonder was. Ik mocht mee met National Geographic op persreis naar Tanzania om op de Serengeti de grote migratie van de gnoes te bekijken. Dit was in kader van hun programma 'Great Migrations' (als je het nog nooit hebt gezien; HOP de moeite waard om te kijken! o.a. verkrijgbaar op dvd :))

Masai at Arusha airport
Om tijdens de migratie van de gnoes op de Serengeti te verblijven moet je echt een zak met geld hebben. Het hele jaar door zijn de gnoes op 'trek', de regens achterna. Tijdens deze trek moeten ze ook de rivier de Masai Mara oversteken en juist deze beelden zijn wereldberoemd.
Wij mochten in dit gebied op safari en verbleven in tenten midden op de Serengeti. Omdat er niet al te veel mensen mogen komen én het populair is, is het dus redelijk prijzig :) Ik was dus een geluksvogel eersteklas!


Kingfisher
Ik heb zoveel moois gezien, zoveel dieren, zoveel mooie landschappen en uitzichten. Hoewel de reis 'maar' vijf dagen duurde (waarvan 3 op de Serengeti) hebben we echt enorm veel dieren gezien. En dat is in de natuur natuurlijk zooooveel mooier dan in de dierentuin. Welke ik heb gezien? Zo zo zo veel :)
Beetje vage foto, maar wel olifanten, zebra's en gnoes op 1 foto
Olifanten, zebra's, gnoes (heeeel veel of course!), giraffen, leeuwen, bavianen, allerlei soorten antilopes, gieren, struisvogels, mariboes buffels, krokodillen, nijlpaarden, andere aapjes en kleine zoogdiertjes, hagedis-achtigen en 1 luipaard en 1 cheetah (deze laatste 2 vond ik echt heel bijzonder, omdat ze best zeldzaam zijn)

Deze cheetah zagen we op de eerste dag!
En natuurlijk was het doel van de reis om de gnoes de rivier te zien oversteken, de zogenaamde crossings. En die hebben we natuurlijk ook gezien, man man wat was dat indrukwekkend!


'Little' crossing


King of the jungle!

Al met al een reis om heel mijn leven nooit meer te vergeten!
Wat voor reis hebben jullie gemaakt, die je nooit meer zal vergeten??

Tjuus!

3 opmerkingen:

Iris Vank zei

Wat bijzonder zeg! Mooie foto's ook!

Ik heb een keer een paar dagen New York gewonnen toen ik in in een kledingzaak werkte. We mochten met alle collega's op reis en ik dat was druk maar ook heel bijzonder! Op de een of andere manier zijn dat soort cadeautjes nog eens bijzonderder. ;)

Mireille zei

Wat een geweldige ervaring is dat zeg!

Mireille zei

Ow en mijn meest recente reizen om nooit meer te vergeten waren:
Afgelopen reis voor het eerst alleen met mijn lief door Spanje
en een reisje vorig jaar met man en meisjes naar Kopenhagen.